До написання цієї статті нас надихнули іноземні туристи та їхня захоплена розповідь про те, як дізнались про гостьовий дім «Парус» через Інтернет. «Парус» у Санжійці зуміли знайти навіть польські друзі із Кракова, чому ж нашим співвітчизникам непросто даються пошуки через мережу?
Отож, почнемо. Ви надумали провести відпустку на морі. Як дізнатись про нові доступні місця відпочинку, перебуваючи вдома? За допомогою Інтернет пошуку і правильних запитів. Увесь процес пошуку від незнання нічого до визначення конкретного місця відпочинку відбувається у кілька етапів.
Існує багато морів – слід лише визначитись, куди саме Ви бажаєте поїхати. Припустимо, Ви вирішили відпочити на Чорному морі. Вибір звузився, однак не на багато: узбережжя Чорного моря посіли незліченні приватні готелі, гостьові подвір’я, пансіонати, бази відпочинку та інша курортна нерухомість, що належить Україні, Росії, Абхазії та Грузії. І це лише на теренах колишнього Союзу. Отже, у запиті слід враховувати країну – і замість «відпочинок на морі» або «відпочинок на Чорному морі» у Вас має вийти «відпочинок на морі+Україна», «відпочинок на Чорному морі+Україна» (або будь-яка інша країна). До речі, не зайве спробувати дописати поточний рік, наприклад, 2016 – іноді це допомагає швидше отримати бажану інформацію. Краще залиште цей варіант на випадок, якщо Вас не задовольнять результати пошуку.
Продовжуємо. Пошуковик видав перші результати. Перед Вами – багато реклами, присвяченої відпочинку на морі; посилання на сайти тур фірм, які пропонують відпочити на морі, приватні оголошення про здачу номерів, кімнат і квартир, а також посилання на безпосередні сайти місць відпочинку. За умови скромного бюджету, доцільно одразу починати з оголошень, що пропонують зняти номер, кімнату або інше житло в курортній зоні. Санаторії та профілакторії, приватні готелі і гостьові доми, реконструйовані бази відпочинку і сучасні, зведені за кращими взірцями зарубіжної туристичної індустрії – більшість із цих закладів мають власні сайти. І саме їх Ви побачите у результатах пошукової видачі.
Завітавши на сайт, насамперед уважно вивчіть розділи, відведені опису номерів. Умови заселення, зазвичай, стандартні. Натомість, розмір кімнат, їх умеблювання, наявність кондиціонеру, телевізора і холодильника – виключно індивідуальні, це залежить від типу закладу. До прикладу, в санаторії й на базі відпочинку розмір ліжок і комплектування технікою прямо пов’язано з типом номеру (стандарт, стандарт+, покращений, напівлюкс, люкс та ін.). Зазвичай, типи номерів – це чистий маркетинг з метою виправдати високі ціни кращих варіантів на тлі напівпорожніх «стандартів». На противагу цьому варіанту можна розглянути пропозиції приватних готелів і місцевих мешканців, що здають номер або квартиру. Власник гостьового дому зацікавлений, щоб про нього дізнались якнайбільше відпочиваючих – і розповіли іншим про відмінну репутацію закладу. Відтак, потрапивши у таке житло, Ви опинитесь, наче в гостях у друзів. У кімнаті за приємною ціною буде все необхідне. Звісно, на ринку приватного житла існують різні пропозиції, і за безцінь можна поселитись, як Костя у своєї тітки в Южногорську (комедія «Спортлото-82»).
Вартість відпочинку, наявність вільних номерів або кімнат, доступне бронювання і зв’язок з адміністрацією – ось фактори природного добору бажаного місця відпочинку. Переглядаючи результати пошукової видачі, заходячи на сайти готелів, баз відпочинку, гостьових домів і санаторіїв, Ви неодмінно сформулюєте чітку картину ринкових пропозицій. Про умови і вартість проживання, харчування, наявність додаткових послуг і сервісів, можливість цікаво провести час на території й поза нею. Якщо так і відбулось – вітаємо, Ви подолали перший етап.
Продовження…